اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اتوبوس‌های شهری تازه نفس وارد اصفهان شدند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوسی که هفته‌های گذشته قول داده شده بود وارد اصفهان شد، انتظار می‌رود این اتوبوس‌ها تا قبل از عید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.

اتوبوس‌های شهری تازه نفس وارد اصفهان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از مردم برای حضور در انتخابات به تشکر کرد و ضمن تبریک به منتخبان مردم اظهار کرد: منتخبانی که مورد اعتماد مردم قرار گرفتند قبل از ورود به عرصه انتخابات حتماً مشکلات استان اصفهان را احصا کرده‌اند که باید در این راستا فعالیت کرده و پایه اعتماد مردم را بدهند، آلودگی هوا، آب زاینده‌رود و تأمین آب استان، اشتغال، گردشگری و فرونشست زمین از جمله مشکلات استان اصفهان بوده که حل آن نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی است و توسط مجمع نمایندگان استان باید پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان افزود: ۴۰ دستگاه اتوبوسی که هفته‌های گذشته قول داده شده بود وارد اصفهان شد، انتظار می‌رود این اتوبوس‌ها با تدبیر و برنامه‌ریزی مسؤولان این اتوبوس‌ها هرچه سریع‌تر و تا قبل از عید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و مورداستفاده مردم قرار گیرد.

وی ضمن تبریک روز وکیل گفت: با توجه به بودجه مصوب برای سال ۹۹ یکی از مواردی که باید بیش از گذشته دنبال شود، توجه به قانون و قانون‌گرایی در شهر اصفهان است، ضرورت دارد همه به این مسأله بپردازیم و با تعریف ساز و کارهایی برای سال ۹۹ با افزایش آموزش‌های لازم، گفت‌وگوی بیشتر با مردم و همراه کردن مردم و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش فرهنگ شهروندی بیشتر مورد توجه باشد و شاهد کاهش تخلفات در امور مختلف از جمله ساخت و ساز و راهنمایی و رانندگی باشیم، بخش عمده تخلفات منبعث از عدم آموزش مردم است، اما با توجه به بودجه‌هایی که به فرهنگ شهروندی اختصاص داده شده است امید داریم با اتفاقات خوبی روبرو باشیم.

نصراصفهانی با اشاره به بازدید از مرکز کنترل ترافیک اصفهان تصریح کرد: آمار و ارقام در حوزه راهنمایی و رانندگی نگران‌کننده بود، حدود ۱۸۰ هزار مورد تخلف در این حوزه در طول ۱۰ ماه از جمله عبور از خط عابر پیاده و چراغ قرمز اصلاً زیبنده شهر اصفهان نیست، با گام برداشتن شهرداری برای اجرایی کردن ماده ۱۰۸ و اختصاص بودجه‌ای که شهرداری برای حوزه راهنمایی و رانندگی داشته است شاهد تغییر رویکردها در این زمینه باشیم و راهنمایی و رانندگی هم با اعمال قانون و آموزش‌های لازم شاهد شرایطی برای زیست بهتر مردم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان ابراز کرد: امور رفاهی کارکنان شهرداری در شورای اسلامی در بودجه سال ۹۹ رقم خورد و امید داریم این ردیف‌ها به صورت عادلانه توزیع شده و زمینه‌ساز ایجاد انگیزه برای این عزیزان و برای خدمت‌رسانی شود انتظار داریم در مجموعه امور اداری یک مقدار به کارکنان و کارمندان شهرداری توجه ویژه داشته باشیم.

افزایش زیست‌پذیری شهر با کمک مهندسان

قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این جلسه ضمن تبریک روز مهندس مطرح کرد: بیشترین ارتباط در رشته‌های مختلف مهندسی را شهرداری با سازمان نظام مهندسی و مهندسان دارد، در همه بخش‌های شهرداری مهندسی نقش تأثیرگذاری دارد، البته این موضوع به زمان حال تنها برنمی‌گردد، رشته‌های عمران و معماری به طور ویژه در همه ادوار ساخت و ساز و شهری وجود داشته است، امروز شاهد اقداماتی از گذشته تاکنون هستیم که هر یک مخلوق و مصنوع دست مهندسان بوده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر امروز اصفهان پر از زیبایی‌ها در بخش‌های عمران و آبادانی از جمله پل‌های بزرگ و کوچک، معابر متعدد، اتوبان‌ها، مجموعه پل‌های دفاع مقدس و شهید سلیمانی و پارک‌ها است همه هنر مهندسان است، مهندسانی موفق هستند که نگاه مهندسی‌شان آمیخته به مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و فرهنگ است.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان مهندسان موفق کم نداریم، بنابراین از همه مهندسان شهر اصفهان دعوت می‌کنم برای بهبود کیفیت زندگی مردم، افزایش ضریب زیست‌پذیری شهر، افزایش آرامش و آسایش مردم و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی اصفهان هر دیدگاه و پیشنهادی که دارند به شهرداری اعلام کنند.

مورد ثابت شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در اصفهان نداشته‌ایم

عباسعلی جوادی رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان در ادامه این جلسه شورت در نطق میان دستور خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور توضیح داد: ویروس‌ها به تنهایی قابلیت تکثیر ندارند بلکه روی سلول زنده نشسته و سلول ویروس را می‌سازد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان ادامه داد: کرونا ویروس، شکل تاج و خورشید است، کرونا ویروس جدید کووید 19 نامگذاری شده و هفتمین ویروس کرونای شناخته شده است، 4 ویروس اولیه حدود 20 تا 30 درصد علت سرماخوردگی را تشکیل می‌دادند و هیچ علامت مشخصی نداشتند و مشکلاتی هم ایجاد نمی‌کردند، اما 3 ویروس بعدی که سارس، مرس و کووید 19 مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند، سارس از بین رفته است، اما مرس هنوز در خاورمیانه وجود دارد و از شتر منتقل می‌شود.

وی در رابطه با علت عدم توانایی در تشخیص کرونا ویروس مطرح کرد: این ویروس اغلب به صورت سرماخوردگی ساده است و بعد ادامه می‌یابد، کرونا ویروس در انسان ایمنی ندارد و می‌تواند منتشر شود، در بسیاری از موارد کرونا را نمی‌توان کشف کرد، آنتی بادی برای این ویروس نداریم، باید این ویروس را برای تشخیص جدا کنیم که این امر آزمایش پیشرفته می‌خواهد که فقط یک آزمایشگاه در تهران این آزمایش را انجام می‌داده است.

جوادی همچنین بیان کرد: در حال حاضر برای تشخیص بیماری کرونا کشور  به ۱۰ قطب تقسیم شده است، از فردا هم در پژوهشکده بیماری‌های عفونی اصفهان به وسیله دکتر میرهندی آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا آغاز می‌شود، کیت‌های انجام این آزمایش ارسال شده‌ است البته اگر کیت در اصفهان تمام شود دکتر میرهندی قادر به ساخت این کیت‌ها است و می‌تواند ادامه ساخت را هم در اصفهان داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا کاهش انتشار ویروس کرونا را به دنبال دارد و امید داریم با گرم‌تر شدن هوا این بیماری کمتر شود، در اصفهان هنوز مطالعات و آزمایش برای تشخیص کرونا نداشتیم، بنابراین نمی‌توان به طور قطعی گفت که مبتلای قطعی به این بیماری داریم یا خیر.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که از هفته گذشته که شروع کرونا در قم اعلام شد در اصفهان جلسات متعددی با حضور استاندار، شهردار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت استان و … برگزار شد و گفت: تاکنون مورد ثابت شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در اصفهان نداشته‌ایم.

جوادی در ادامه توصیه کرد: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان باید نسبت به ضدعفونی کردن ناوگان با توجه به استفاده روزانه ۶۰۰ هزار نفر از این سیستم توجه داشته باشد، همچنین معاونت فرهنگی نیز در حال حاضر از برگزاری هرگونه برنامه که نیاز به تجمع افراد دارد خودداری کند، سرویس‌های بهداشتی‌ سطح شهر هم باید به مواد ضدعفونی تجهیز شوند، شهروندان هم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند تا از این بحران با موفقیت عبور کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان تصریح کرد: هنوز نمی‌دانیم عمر ویروس کرونا چند روز است و آیا بیماری بعد از بهبودی می‌تواند ناقل باشد یا خیر، بنابراین ماه‌ها زمان برای اطلاع کامل پیدا کردن از ویروس لازم است، از این رو بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس رعایت نکات بهداشتی است.

انتهای پیام/63088/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول